HOE SOCIAL MEDIA JE HELPT IN JE BESTUURSWERK

Is er over een maand een belangrijk moment zoals een debat, een rapport of een kabinetsbrief? Dan kun je je achterban/leden/stakeholders via digitale communicatie nu alvast jouw verhaal laten zien. Stap voor stap, zodat er steun is voor jouw inzet, vooral op het moment dat het echt nodig is.

Deze training gaat over hoe social media jou kan helpen in je bestuurswerk.

Wat leer je?
Aan de hand van een case werken we middels de inzet van sociale media aan een ‘digitale lobby’.

  1. Precies de juiste mensen bereiken

    We vinden de belangrijkste doelgroepen en maken een planning met de belangrijkste contactmomenten

     

  2. Zelf draagvlak creëren

    We onderzoeken hoe we de doelgroep kunnen overtuigen van jouw standpunten/onderwerpen

  3. Coalities vormen

    We vinden online de mensen die het met je eens zijn

     

  4. Gedoe voor zijn

    We maken proactief materiaal omargumenten van tegenstanders op jouw standpunt/onderwerp te weerleggen

Na afloop:
Aan het einde van de training:

  • Weet je hoe je zelf online draaglak kunt creëren op jouw standpunt/onderwerp bij de juiste mensen

  • Wee je hoe je mensen kunt activeren om met jou gezamenlijk het standpunt/onderwerp uit te dragen

  • Weet je hoe je  ‘gedoe’ over jouw standpunt/onderwerp voor kunt zijn en een eventueel negatief beeld snel kunt kantelen

Voorwaarde
Om deel te kunnen nemen aan deze training ben je in bezit van een eigen Twitter en LinkedIn account en ben je bekent met het gebruik ervan. Je zet social media in maar je wil leren hoe je het nu écht effectief inzet voor je lobby.

 

Data 

  • 28 februari 2020
  • Locatie: LTO Noord Kantoor Zwolle